Jak naprawić błąd «Card protected» aparatu Toshiba

Jeśli na ekranie pojawi się aparat fotograficzny Toshiba «Card protected», użyjcie jednego z proponowanych sposobów, aby go wyeliminować. Instrukcje pomogą skorygować błędy w obiektywie, pamięci kamery, zasilaniu lub awarii systemu.

Jak naprawić błąd «Card protected» aparatu Toshiba

Jak naprawić błąd «Card protected»

Jak naprawić błąd «Card protected» aparatu Toshiba

Komunikaty o błędach mogą pojawić się w aparacie z różnych powodów - usterka karty pamięci, obiektywu lub samego aparatu.

Usuwanie zdjęć z aparatu Toshiba

  1. Użyjcie programu do odzyskiwania danych:

    Zdjęcia na karcie pamięci mogą zostać uszkodzone lub utracone w wyniku niewłaściwego użytkowania aparatu lub karty pamięci, lub innych niezamierzonych działań.

    Odzyskajcie utracone lub uszkodzone pliki za pomocą oprogramowania do odzyskiwania plików. Zeskanujcie swoją kartę pamięci za pomocą funkcji Hetman Partition Recovery i odzyskajcie wykryte pliki (zdjęcia lub filmy wideo) w postaci, w jakiej pojawiają się one w podglądzie.

    Narzędzie przywraca pliki z dowolnego urządzenia, niezależnie od przyczyny utraty danych.

    Można uzyskać bezpłatnie pobrać program, aby upewnić się, że pliki mogą być odzyskane. Aby zobaczyć program przeczytajcie instrukcję.

    «Card protected»
    Przejdź do widoku
    Odzyskiwanie zdjęć z komputera z dysku twardego lub laptopa po usunięciu, formatowaniu

    Odzyskiwanie zdjęć z komputera z dysku twardego lub laptopa po usunięciu, formatowaniu

  2. Błąd karty pamięci

    Jeśli komunikat «Card protected» jest związany z błędem karty pamięci kamery Toshiba, wykonajcie następujące czynności:

    1. Podłączcie kartę pamięci:

      W aparatach cyfrowych i lustrzankach, zdjęcia i pliki wideo są zapisywane przede wszystkim na karcie pamięci. Jeśli karta pamięci nie jest podłączona do aparatu, może to spowodować błąd.

      «Card protected»: Podłączcie kartę pamięci

      W takim przypadku należy podłączyć kartę pamięci do aparatu lub, jeśli jest podłączona, upewnić się, że jest prawidłowo podłączona.

    2. Rozłączcie i podłączcie ponownie kartę pamięci

      Jeśli zostanie wykryta usterka karty pamięci, odłączyć ją od aparatu. Przed tym jak to zrobić, nie zapomnicie wyłączyć kamery. Po wyjęciu karty pamięci z gniazda, upewnijcie się, że jej styki nie są uszkodzone lub zabrudzone.

      «Card protected»: Wyłączcie i ponownie włączcie kartę pamięci

      Włóżcie ponownie kartę pamięci do odpowiedniego gniazda w aparacie.

    3. Odblokuj kartę pamięci:

      Upewnijcie się, że karta pamięci nie jest zablokowana. Dźwignia blokady karty pamięci (dla kart SD) musi znajdować się w pozycji "Odblokowano".

      «Card protected»: Odblokuj kartę pamięci

      W przeciwnym razie, jeśli karta jest odblokowana i występuje błąd wskazujący na jej zablokowanie, sformatujcie kartę.

      Przejdź do widoku
      How to Unlock a Write Protected USB Drive, a SD or Micro SD Memory Card or a Hard Drive

      How to Unlock a Write Protected USB Drive, a SD or Micro SD Memory Card or a Hard Drive

    4. Sformatujcie kartę pamięci:

      Jeśli wyłączenie i ponowne podłączenie karty pamięci nie powiedzie się, sformatujcie ją. Przed sformatowaniem karty pamięci należy upewnić się, że wszystkie pliki z karty zostały skopiowane na inny nośnik, ponieważ formatowanie spowoduje usunięcie wszystkich plików z karty.

      Jeżeli formatowanie nie jest możliwe, karta pamięci nie działa i musi zostać wymieniona.

      Przejdź do widoku
      How to Fix a Flash Drive for a Computer, TV or Car Audio

      How to Fix a Flash Drive for a Computer, TV or Car Audio

    5. Wykonajcie zdjęcie lub wideo w niższej rozdzielczości:

      Jeżeli aparat przestanie nagrywać lub zapisywać i podczas fotografowania wyświetli komunikat o błędzie, może to oznaczać, że karta nie odczytuje/pisze wystarczająco szybko. Prędkość odczytu/zapisu na karcie pamięci może być niska z powodu przegrzania aparatu lub prędkości ustawionej przez producenta.

      W tym przypadku zaleca się zmniejszenie rozdzielczości zdjęć lub wideo.

    6. Wyczyśccie lub wymieńcie kartę pamięci:

      Kamera może wygenerować błąd, jeśli wewnętrzna pamięć aparatu lub karta pamięci jest pełna. Skonfigurujcie menu kamery, aby zapisywać pliki na karcie pamięci, jeśli pamięć wewnętrzna kamery jest ustawiona na zapisywanie. Przenieśicie pliki z karty pamięci do komputera lub wyczyśćcie kartę do dalszego użytku.

      «Card protected»: Wyczyśćcie lub wymieńcie kartę pamięci
    7. Przetestujcie kartę pamięci z innym urządzeniem:

      Jeżeli karta pamięci nie zostanie wykryta przez aparat, należy podłączyć ją do innej kamery lub urządzenia, aby upewnić się, że działa.

    8. Użyjcie karty pamięci kompatybilnej z aparatem:

      Kamera może wygenerować błąd, jeśli zainstalowana jest karta pamięci niekompatybilna z kamerą. Kartę pamięci należy wymienić na kartę pamięci zgodną z aparatem, zgodnie z zaleceniami producenta.

    Błąd obiektywu

    Jeśli komunikat «Card protected» jest związany z błędem obiektywu kamery Toshiba, wykonajcie następujące czynności:

    1. Odłączcie i podłączcie ponownie obiektyw:

      Odłączcie obiektyw od aparatu i upewnijcie się, że jego metalowe styki oraz styki obiektywu w aparacie są nienaruszone i czyste.

      «Card protected»: Odłączcie i podłączcie ponownie obiektyw

      Jeśli ponowne podłączenie obiektywu i czyszczenie styków nie usunęło błędu, być może trzeba będzie naprawić aparat.

    2. Upewnijcie się, że obiektyw i aparat są kompatybilne:

      Błąd obiektywu może wynikać z podłączenia modelu obiektywu, który nie jest kompatybilny z aparatem. Upewnijcie się, że model kamery jest zgodny z modelem obiektywu zgodnie z zaleceniami producenta.

    3. Wyłączcie i włączcie ponownie kamerę:

      Kamera może spowodować błąd w związku z zablokowaniem lub zakleszczeniem obiektywu podczas transportu. Z jakiegoś powodu, blokada może się nie wyłączyć.

      Jeżeli aparat zgłosi błąd obiektywu, należy go wyłączyć i ponownie włączyć.

    4. Uaktualnienieflashowania aparatu:

      Błąd obiektywu kamery może wystąpić w związku z koniecznością aktualizacji oprogramowania sprzętowego. Sprawdźcie na stronie internetowej producenta kamery, czy jest dostępna aktualizacja oprogramowania sprzętowego i zaktualizujcie ją, jeśli jest dostępna.

    Uszkodzenie lub błąd plików

    Jeśli komunikat «Card protected» jest związany z błędem uszkodzenia integralności pliku w kamerze Toshiba, wykonajcie następujące czynności:

    1. Skopiujcie pliki do komputera i sformatujcie kartę pamięci:

      Jeżeli aparat nie może odczytać plików, skopiujcie je do komputera i spróbujcie odczytać lub przywrócić je za jego pomocą. Następnie sformatujcie kartę pamięci.

      Zdjęcia lub wideo mogą być zrobione innym aparatem i nie mogą być odczytane w tym aparacie.

    2. Podłączcie inną kartę pamięci do aparatu:

      Jeżeli aparat zgłosi błąd pliku i formatowanie karty pamięci nie powiedzie się, należy podłączyć do aparatu inną działającą kartę pamięci.

      Jeżeli błąd nie jest już wyświetlany, następuje awaria lub uszkodzenie karty pamięci. Jeśli błąd się powtarza - jest to oznaka poważniejszych problemów, aby je rozwiązać, lepiej skontaktować się z centrum serwisowym

    3. Spróbujcie zrobić zdjęcie ponownie:

      Jeśli aparat nie może zakończyć procesu zapisywania lub kompresji zdjęcia, podając błąd, spróbujcie ponownie. Konieczna może być zmiana formatu pliku fotograficznego lub jedna z funkcji przetwarzania może zawieść.

    4. Odblokujcie plik, który jest oznaczony jako tylko do odczytu:

      Jeżeli nie można usunąć zdjęcia lub pliku wideo za pomocą aparatu, można je oznaczyć jako "Tylko do odczytu". Przejdźcie do właściwości pliku i usuńcie znacznik z atrybutu "Tylko do odczytu" za pomocą menu komputera lub kamery (jeśli dostarczone przez producenta).

      «Card protected»: Odblokujcie plik, który jest oznaczony jako «Tylko do odczytu»

    Awaria zasilania

    Jeśli komunikat «Card protected» jest związany z awarią zasilania kamery Toshiba, wykonajcie następujące czynności:

    1. Odłączcie i podłączcie ponownie baterię:

      W przypadku awarii zasilania, odłączcie i wyjmicie baterię (lub akumulator). Upewnijcie się, że akumulator jest prawidłowo podłączony do kamery. Upewnijcie się, że model baterii jest taki sam jak model aparatu. Upewnijcie się, że styki baterii nie są uszkodzone lub zabrudzone. Jeśli poprzednie kroki nie zostaną podjęte, bateria może zawieść.

      «Card protected»: Odłączcie i włązcie ponownie batarię
    2. Naładujcie baterię:

      Niektóre działania z kamerą są wykonywane przy dużym zużyciu baterii. W razie potrzeby, na przykład, oczyszczenie czujnika aparatu cyfrowego będzie wymagało pełnego naładowania baterii. Jeśli kamera stwierdzi, że poziom naładowania akumulatora jest niewystarczający do wykonania tej czynności, zgłosi błąd wynikający z niewystarczającej mocy akumulatora. W takim przypadku należy naładować akumulator.

    3. Schłodzicie baterię:

      Jeśli bateria aparatu jest przegrzana, może przestać się ładować, sygnalizując, że lampka ładowania baterii miga. W tym przypadku należy odczekać, aż akumulator ostygnie do normalnej temperatury i upewnić się, że jego styki nie są zanieczyszczone.

    Błąd wspólny lub systemowy

    Jeśli komunikat «Card protected» jest związany z częstym błędem systemowym kamery Toshiba, wykonajcie następujące czynności:

    1. Wyłączcie i włączcie ponownie kamerę:

      Jeśli kamera zgłosi częsty lub systemowy błąd, należy ją wyłączyć i włączyć ponownie.

      W przypadku intensywnej pracy, aparat może się przegrzać. Poczekajcie, aż ostygnie do normalnej temperatury, a następnie włączcie go.

    2. Zrestartujcie aparat:

      Wyłączcie aparat, wyjmicie kartę pamięci i odłączcie akumulator, aby ponownie uruchomić aparat. Odczekajcie 15 minut i ponownie złóżcie kamerę w odwrotnej kolejności. Jeśli błąd nie zniknie, być może trzeba będzie naprawić kamerę.

      «Card protected»: Uruchomcie ponownie aparat
    3. Wymieńcie lub naładujcie wewnętrzne zasilanie:

      Błąd ogólny lub systemowy może wynikać z rozładowania wewnętrznego akumulatora aparatu (odpowiedzialnego m.in. za ustawienie godziny i daty aparatu).

      «Card protected»: Wymieńcie i naładujcie wewnętrzne zasilanie

      W takim przypadku należy wymienić lub naładować wewnętrzny zasilacz (w zależności od formatu tego zasilacza).

    4. Przenieśicie zdjęcia do komputera:

      Jeśli zdjęcia na karcie pamięci zostały zrobione przez inny aparat, ich oglądaniu mogą towarzyszyć błędy. Wynika to z faktu, że aparat ten nie może wyświetlać takich zdjęć w pełnym rozmiarze i wyświetla tylko ich miniatury.

      Przenieśicie zdjęcia do komputera, aby wyświetlić je w pełnym rozmiarze.

    5. Podłączcie kabel aparatu do komputera lub drukarki:

      Podczas przesyłania zdjęć z aparatu do komputera lub drukowania ich z aparatu do drukarki może wystąpić błąd połączenia.

      Sprawdzicie, czy aparat jest prawidłowo podłączony do komputera lub drukarki. Sprawdzicie, czy wtyk kabla kamery i gniazdo urządzenia są szczelnie połączone. Następnie należy wyłączyć i ponownie włączyć kamerę.

Sprzężenie zwrotne

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania!

Komentarze (1)

  • Hetman Software: odzyskiwanie danych i naprawa PC
    Hetman Software: odzyskiwanie danych i naprawa PC 2020.11.3 00:01 #
    Jeśli macie jakieś pytania dotyczące sposobu odzyskiwania utraconych zdjęć z aparatów Toshiba po usunięciu, sformatowaniu lub wadliwym działaniu, zapytajcie je w komentarzach!
Zostawcie komentarz
User
Zostawcie odpowiedź.
Wasz adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są symbolem *.

Oksana Volyniuk

Autor: Oksana Volyniuk, Pisarz techniczny

Oksana Volyniuk jest autorem pracującym w Hetman Software. Ma prawie trzyletnie doświadczenie w zakresie technologii IT, a wcześniej pracowała jako HR menedżer w IT kompanii. Oksana kocha technologię i jest zapalona tworzeniem każdego aktykułu, który może pomóć ludziom.

Michał Mirosznyczenko

Redaktor: Michał Mirosznyczenko, Pisarz techniczny

Michał Mirosznyczenko jest jednym z czołowych programistów firmy Hetman Software. Bazując na piętnastoletnim doświadczeniu w tworzeniu oprogramowania, dzieli się swoją wiedzą z czytelnikami naszego bloga. Oprócz programowania Michał jest ekspertem w dziedzinie odzyskiwania danych, systemów plików, urządzeń do przechowywania danych i macierzy RAID.

Podziel się

Pytania i odpowiedzi

  • 📀 Czy program przywróci dane po ponownej instalacji systemu Windows lub przywróceniu komputera do stanu pierwotnego?

    Utility jest przeznaczony do odzyskiwania danych z usuniętych partycji oraz nowo partycjonowanych dysków. Nalezy wykonać następujące kroki:

    1. Wstrzymaj instalację systemu Windows.
    2. Podłącz dysk do innego komputera, jeśli nie możesz uruchomić systemu operacyjnego.
    3. Użyj 'Pełnej analizy' w całym urządzeniu fizycznym, aby zwrócić dane z wcześniej usuniętych partycji.
  • 🖥️ Czy można uzyskać dostęp do plików na moim wirtualnym dysku twardym VMware, Hyper-V, VirtualBox?

    Aby podłączyć dyski *.vmdk, *.vhdx, *.vdi należy użyć menu Serwis - Montuj dysk.

    Po podłączeniu, można wybrać ten dysk w programie do analizy i odzyskiwania danych.

  • 💽 W folderze Mój komputer nie jest wyświetlany żaden dysk twardy ani zewnętrzny dysk USB. Jak można skopiować pliki?

    Program może przeanalizować uszkodzone urządzenie, które nie jest dostępne w eksploratorze Windows .

    .

    Lista urządzeń fizycznych znajduje się pod listą partycji logicznych. Wybierz swój dysk i poczekaj, aż analiza zostanie zakończona.

  • ⌛ Jeśli zapłacę za program teraz, ile czasu zajmie mi uzyskanie danych rejestracyjnych?

    Zależy to od metody płatności, która zostanie użyta. Jeśli płatność dokona się online za pomocą karty kredytowej lub PayPal, otrzymasz klucz rejestracyjny natychmiast po dokonaniu płatności.

  • Jakie są czynniki sprzyjające skutecznemu odzyskiwaniu danych?

    Aby skutecznie odzyskać dane, należy przerwać korzystanie z urządzenia do czasu, aż niezbędne pliki zostaną w pełni przywrócone.

    Jeśli jest to dysk zewnętrzny, karta pamięci lub pendrive, należy podłączyć go do komputera i przeanalizować go za pomocą programu.

    Jeśli dane zostały usunięte w wyniku sformatowania dysku systemowego, zresetowania systemu lub ponownej instalacji systemu Windows, wówczas należy przerwać dalszą instalację systemu i programów. Należy także podłączyć dysk do innego komputera i przeprowadzić proces odzyskiwania.

    Odzyskane pliki muszą zostać zapisane na innym dysku.

  • ⏱️ Jak długo trwa odzyskiwanie danych?

    Odzyskanie danych może trwać długo przy pracy z dyskiem większym niż 1 terabajt. Skanowanie dysków uszkodzonych może również zająć dużo czasu. Jednak w większości przypadków odzyskiwanie zajmuje mniej niż 30 minut.

Witamy w asystencie Hetman Software opartym na sztucznej inteligencji.
Rozpocznij czat